Vlaamse heropstartlening voor ondernemers vanaf mei 2021

Om bedrijven die met een tekort aan liquiditeiten kampen in staat te stellen handelsgoederen aan te kopen en voorraden aan te leggen, wil de Vlaamse regering hen tegemoet komen met een goedkope lening. Die moet ondernemingen de kosten helpen dragen van hun heropstart na de coronacrisis.
Eventsector zwaar teleurgesteld

Event Confederation is verbijsterd en rekende op meer, veel meer. Meer ambitie, meer duidelijkheid, maar nu ook meer steun. We moeten van een ‘nee, want’ naar een ‘ja, maar’- maatschappij.
De eventsector heeft jouw steun nodig!

Een volgende stap naar een eigen paritair comité voor de eventsector is de erkenning van de Event Confederation als een officiële Belgische representatieve werkgeversorganisatie. Daarvoor hebben we jullie gewicht in aantal vertegenwoordigde bedrijven en werknemers in de eventsector nodig.
DRINGENDE OPROEP! Opgelet, paritair comité 126 is geen goed plan!

Vanaf 1 april 2021 wordt het paritair comité voor de stoffering en de houtbewerking (PC 126) ook bevoegd voor de bedienden die ressorteerden onder PC 200. We raden je aan om hiertegen bezwaar in te dienen en er dus voor te zorgen dat jouw bedienden niet automatisch in PC 126 terecht komen maar later kunnen overgaan naar ons eigen paritair comité.